9 Şubat 2008 Cumartesi

TURAN AİLESİ



İKİNCİ HAMİLELİĞİM
Doktorum bebek çalışmalarına 3 ay ara vermemi söylemişti. Düşüğü şubat ayında yapmıştım yani mayıs ayında en erken tekrar hamile kalabilirdim. Bu arada etrafımdaki bebek isteyen arkadaşlarım birer birer hamile kalmaya başlamıştı. Onlar için sevinirken bir yandan içimde burukluk vardı. Daha ilginci bu arkadaşlarımın ikisi de düşük yaptı. Birisi bir regl gördükten sonra diğeri ise hiç regl görmeden tekrar hamile kaldılar. Mayıs ayı gelmeden iki arkadaşım da iki kere hamile kalmıştı ve ben hala 3 aylık nadasımdaydım. Mayıs ayından sonra her ay 30. gün koşturup test yapıyordum ve sonuç negatif = benim moralim negatifti. 2007 Ağustos ayında yıllık izne çıkarken bir arkadaşımın tavsiyesiyle adaçayı ve civanperçemi karışımı bir çaya başladım. Sabah akşam bunlardan birer tutamı fincanda demleyip içiyordum. Önce Giresun sonra Bozcaada ve en son Alaçatı olacak şekilde muhteşem bir tatil yaptım. Tam yumurtlama zamanım Bozcaada ya denk gelmişti. Alaçatı'ya geldiğimizde hamile kalmış olabilirdim ama umursamadım artık. Aylardır bu tatili iple çekiyordum , kesin yine hamile kalmayacaktım. Tatilimi özgür geçirmek istiyordum. Günde 6 saat sörf yaptım. Sörf yaptım diyorum ama hala acemi sayılırım. Dolayısıyla her turda 2-3 kere düşüyor, insanlarla çarpışıyor, oramı buramı borda çarpıyordum. Yani hamile kalsam kesin düşük yaparım diyordum umursamıyordum. 
Tatil dönüşü son sürat işlere giriştim. Bir hafta sonra daha gecikmem olmadan gizli gizli evde test yaptım . Çünkü eşim kızıyordu bu şekilde piskopata bağlamama. Neyse testi yaptım ve bir kenara bıraktım, o sırada kağıtlarını topluyordum. Süre dolmaya yakın elime aldım baktım yok birşey ufff sinir oldum ama alışmıştım bu sonucu görmeye .Tam ortalıktaki kağıtları toplayıp atıcakken bir baktım hafif bir renk var . Dedim yok içerisi loş kesin uyduruyorum dedim sonra bekledikçe belirginleşti. Çok açık pembeydi ama evet pembeydi. Bayılacak gibi oldum. İçeri koştum eşime gösterdim. Gidip bir test daha almasını istedim ve onu da yaptım onda da pembelik oldu. Tamam kesin hamileydim. O gece uykumda uyanıp uyanıp bunun rüya olmadığını hatırlayıp heyecanlanmıştım..... 


Herkesin sağlıkla o duyguyu yaşamasını isterim....
















İLK HAMİLELİĞİM VE DÜŞÜK YAPMAM
6 yıllık evlilikten sonra artık bir bebeğimiz olsun istiyorduk. Bir İtalya tatilinden sonra çalışmalara başladık. İnternetten ve doktoumdan öğrendiğim üzere, tahmini regl tarihimden 14 gün önce yumurtlama olduğunu biliyordum. O günlerde, gün aşırı birliktelikle çalışmalara başlamıştık:)) Yılbaşı tatili için İzmir'den Lüleburgaz'a gittiğimiz günlerde hamile kaldığımı bilmiyordum. İçkili bir yılbaşı gecesinden sonra döndüğümüzde 5 gün gecikme olduğunu farkettim. Ucuz gebelik testlerinden birini yaptığımda çok şaşırdım. 6 ay sonunda hamile kalmıştım. İşyerinde kimseye söylemedim önce ama 7 haftalık hamile iken işyerinde sabah kahvelerine ve öğlen sporlarına katılmamam arkadaşlarımca şüphe topladı. Birgün açıkça sorduklarında yalan söyleyemedim.
Açıkçası hamileliğe pek hazır hissetmiyordum kendimi. 31 yaşındaydım , çok gezmeli eğlenceli bir hayattan birdenbire eve mahkum olmak zoruma gidiyordu ama heyecanlıydım. 8 haftalık kontrolüme gittiğimizde kalp atışlarını gördük. Eşim çok şaşırmıştı. Bu kadar küçük birşeyin kalbinin atması tuhafına gitmişti. Fakat doktor olması gereken boydan 2 hafta geride olduğunu söyledi. Bir hafta sonra kahverengi lekelenmem oldu ve bir iki gün sonra kanamaya dönüştü. Doktor progesteron iğne olmamı söyledi. Ama kanamam durmadı ve gece deli karın ağrısıyla ege üniversitesine koşturduk. Ultrasonda içerde canlı bir şeyin kalmadığını, vajina boyunda cenini aldıklarını söyledi. Kan pıhtısı şeklindeki cenini patalojiye verdik(sonuçta birşey çıkmadı). Acildeki doktorlar kürtaj olmamı söylediler ama doktorumu aradıklarında rahim kaslarını çalıştıran bir ilaç almamı söylemiş. Ve o gece eve gittik. Nedense bir haftalık yok kanamam oldu yok düşük mü yapacam sıkıntısından sonra, bu işten kurtulmak beni rahatlatmıştı. Bir  hafta sonra kanamam durdu ve normal hayatıma döndüm. Ama 2 hafta sonra kanamam tekrar başladı doktorum kürtaj olmam gerektiğini, içeride hala gebelikten kalma dokular kaldığını söyledi. Çok bunalmıştım. Bebek falan istemiyorum sadece sağlığıma tekrar kavuşmak istiyordum. Neyse ilk düşük yaptığım gece ege üniversitesinde emekli sandığının karşılacağı kürtajı doktorumun tercihi ile özel hastanede , 500 ytl karşılığında oldum. Doktora neden başta kürtaj olmadan gönderdiniz eve diye sorunca "o zaman rahmin çok hassastı ve üniversite şartlarında yeterince iyi olmazdı" gibi bahaneler sundu bana. Neyse, 15 dakikalık narkoz ve uyandığımda regl ağrısı gibi bir sancı ile kürtaj olayını bitirdim. Çok sinir bozucuydu.... Birkaç gün baş dönmesi ve halsizlikten sonra sağlığıma kavuştum.


Hiç yorum yok: