20 Mayıs 2008 Salı

20 MAYIS 2008



EMZİRME TECRÜBELERİM
Bebeğim daha doğar doğmaz emmeye başladı, tabi yarım yamalak. Bir türlü doğru ritmi yakalayamamıştık . Hastanedeki hemşire "2 saatte bir emziriceksin, daha sık emzirirsen gaz olur, bebeğin gaz sancısı çeker" demişti.  Halbuki bence ilk 40 gün bebek ne zaman isterse o zaman emzirilmeli. Çünkü her bebeğin emme hızı, doyma süresi farklı. Ayrıca bebekler sadece karınlarını doyurmak için emmiyor güven duygusu için de emiyor. Görümcemin dediğine göre bebekler, annelerinin onların bir uzvu- organı olduklarını düşünürlermiş. Yani karnımızdan çıkan bu ufaklıklar bizi sadece onlarla beraber yaratılmış birer varlık olarak düşünüyorlar:))
Emzirme süresi için 20 dakika bir göğüs 20 dakika bir göğüs olmazk üzere 40 dakika demişlerdi. İlk bir kaç gün böyle emzirdim. Göğsümden kolostrum denen şeffaf kahverengi bir süt geliyordu. 1 haftanın sonunda bu süt beyazlaştı ve göğüslerim daha hissedilir şekilde dolmaya başladı. Fakat benim çocuğuma özel bir sorun başladı. Bebeğim emmeye basladıktan birkaç saniye sonra "guk guk " hava yutma sesleri ile tıkanıp ağlamaya başlıyordu. Bu nedenle emmeyi yarıda kesip ağlamaya başlıyordu. Tabiki doymadığı için birazdan tekrar emmek istiyordu. Lohusa yorgunlundan ben bu sık emme arzusunu yeterince karşılayamadığım için çocuğum devamlı ağlıyordu. Biz yok gaz sancısı yok huzursuz diyerekten bunu anlamaya çalışıyorduk.
İlk hafta kontrolümüzde doğum kilosu olan 3300 gr ı yakaladığından bu emme süresi sorununu çok takmıyorduk. Ama 3. hafta kontrolümüzde hiç kilo almadığını gören doktorumuz günde 60ml x 4 şeklinde mama takviyesi verdi. Tabiki doktorumuz sütümün az geldiğini düşünerek bunu önerdi. Ancak bebeğim devamlı hava yuttuğu için göğüslerimi hiç boşaltamıyordu. Neyse mama takviyesine başladığımızda çok tereddütlerim vardı. Bebeğimi sadece emzirmek istiyordum. Eğer biberonla mamaya alışırsa bir daha beni istemez sanıyordum ki bu çoğu bebek için böyle.  Ama benim bebeğim biberonu reddediyordu. Bir türlü biberonu almıyordu. Almadığımız biberon tipi kalmadı. Çok stres olmuştum. Sonunda Aventin bir biberonunu yarım yamalak alır gibi oldu. Onunla ağlata ağlata günde 4 defa mama vermeye başladık. Tabi mama saatinden önce iştahı kapanmasın diye emzirmiyordum. Ne büyük hatalar.....
İki hafta sonra bu hava yutma meselesini daha detaylı anlamak için bir çocuk gastroloğuna gittik. Bana inek sütü allerjisi olabileceğini , benim inek sütü diyeti yapıp sadece emzirmemi söyledi. Fakat ben aralara mama soktuğum için sütüm yetmedi. Birazda moral bozukluğu derken bir hafta sonunda birden sütüm kesildi. Bebeğim durmadan memede duruyordu. Süt gelmiyordu ama devamlı memedeydi. Sütümün tekrar gelmesi için geceleri kalkıp 1 saat boyunca göğüslerimi sağıyordum. Bunu yaparken elektrikli bir pompa kullandım. Ve bu çabanın karşılığında sütüm tekrar geldi. Bebeğim yine hava yutuyordu ama midesindeki gaz çıkınca tekrar emmeye devam ediyordu. Bu şekilde sık aralıklarla hatta devamlı emiyordu:))))

Hiç yorum yok: